de eerste dagen - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Roos Buren - WaarBenJij.nu de eerste dagen - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Roos Buren - WaarBenJij.nu

de eerste dagen

Door: roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

23 Juli 2014 | Oeganda, Jinja

Ik ben nu een paar dagen in oeganda en heb nu een beetje kunnen zien hoe ze hier leven.
Nadat ik opgehaald werd bij het hotel, zou het ongeveer 3 uur duren om naar home sweet home te rijden. Eenmaal onderweg duurde de reis 7 uur. We kregen een boete en aangezien de chauffeur geen geld had moest ik de boete betalen om verder te mogen. Dit moest bij de bank gebeuren, maar daar wilde ze het geld niet aannemen. 7 banken, een soort politiebureau en 7 uur later kwamen we eindelijk aan bij home sweet home. Het was trouwens wel een leuke rit, zo kon ik al een beetje zien hoe ze hier leven, het meeste speelt zich af rond de weg en het is daar dan ook erg druk.
De tweede dag ben ik in jinja geweest. Het is een leuke stad met leuke winkeltjes. De rest van de dag heb ik rondgekeken bij de daycare, waar ik 2 weken ga weken.
Vandaag heb ik voor het eerst gewerkt en het gaat er heel anders aan toe dan in nederland. De kinderen moet veel meer zelf doen en er wordt minder naar omgekeken, hoewel het er hier beter aan toe gaat dan op de meeste andere plekken in oeganda.
De komende dagen ga ik nog werken en in het weekend ben ik vrij en ga ik waarschijnlijk weer naar jinja

  • 23 Juli 2014 - 18:57

    Fenne:

    Klinkt goed Roos! Veel plezier nog deze week en het weekend! Lekker leuke dingen gaan doen! Denk aan je! X

  • 23 Juli 2014 - 19:15

    Lotte:

    Wat onwijs leuk om te lezen Roos! Ben heel erg benieuwd naar je nog komende verhalen! Veel plezier en succes met alles! Ik denk aan je!

  • 24 Juli 2014 - 10:28

    Merel:

    Hoi Roos, wat een belevenis gelijk je eerste dag in Oeganda! Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt, we kijken uit naar je volgende verhalen! Heel veel groetjes en kusjes van papa mama en merel

  • 24 Juli 2014 - 19:34

    Joost:

    Succes Roos..................

  • 30 Juli 2014 - 11:52

    Frieda:

    Ha Roos,

    Eindelijk je verhaal gelezen! Wat een avonturen allemaal zeg!
    Heel veel succes en veel plezier in Oeganda!
    Ik weet zeker dat je daar erg goed werk verricht!
    Groetjes tante Frieda

  • 30 Juli 2014 - 19:20

    Oma:

    hallo roos
    je verslag gelezen ik ben blij dat je het naar je zin hebt
    geniet vooral voor de rest van je werk vakantie en doe je best maak het leuk voor de kinderen
    groetjes oma.

  • 30 Juli 2014 - 19:25

    Jan En Ria. :

    Hoi Roos. Leuk om je verslag gelezen te hebben. Het is een hele ervaring om daar wat met de kinderen te doen. Fijn dat je het daar zo naar je zin hebt. Maak er de komende weken wat gezelligs van en hou je taai. Liefs. Jan en Ria.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Actief sinds 15 Juli 2014
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 3454

Voorgaande reizen:

19 Juli 2014 - 31 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: